Fakta om overvægt og naturlig kosttilskud

Kroppen har brug for lidt af et mineral betyder ikke, det er mindre vigtigt. Vi har alle brug mineraler enten fra den mad, vi spiser eller gennem ekstra kosttilskud .

Det er vigtigt for dit helbred for at sikre tilstrækkeligt med mineraler, især hvis du er skødesløse med deres mad.

Kroppen

Fluor

Fluor Næsten alle fluorid i kroppen lagres i knogler og tandvæv. Mel findes naturligt i tang, tang, havsalt, saltvandsfisk, æg, ost, mandler, hvidløg og solsikke.
Fluoridioner fundet i tandemaljen beskytter mod caries. Det samme sker i knoglerne, når fluorid tilsættes i tilstrækkelige mængder styrker knoglestruktur og rygrad.

Når fluorid-mangel, dental skader opstår, men også osteoporose og prolaps af de indre organer.

Der er ingen etableret anbefalede daglige dosis er imidlertid fluorid toksisk. Ved højt indtag over en lang periode kan forårsage dental og skeletal fluorose. Det forårsager nyt knoglevæv dannelse og knogle fortykkelse, som kan være invaliderende. Fluorid hæmmer også mange enzymer kan beskadige tarmfloraen.

Kreatin

Kreatin er ikke regnes som et mineral, men er også et vigtigt spørgsmål, hvis du ønsker at opbygge muskler eller styrke. Kreatin forekommer naturligt i kroppen og indtages herunder rødt kød. Men de fleste forsøger i dag at skære ned på indtagelsen af rødt kød i deres kost, hvilket er grunden til mange mennesker vælger at prøve kreatin kosttilskud i stedet.

Phosphor og naturlig testosteron tilskud

De fleste af kroppens fosfor er upplagrat i knogler og tænder i form af svårupplösliga calcium phosphorforbindelser. En mindre del er i muskler og en lille del af andre organer og blod. Fosfor findes naturligt i naturlig testosteron tilskud, fisk, fjerkræ, æg, korn, ris, mejeriprodukter, ølgær, lecithin, bælgfrugter og tørret frugt.

Fosfor er vigtig for metabolismen af ​​fedt og kulhydrater. Det er en bestanddel af den vigtige ATP molekyle, som er kroppens vigtigste energireserve. Det er involveret i dannelsen af ​​nukleinsyre, som bærer generne, og indgår i phospholipider, der regulerer fedtstofskiftet og blod fedt balance. Det er vigtigt for anvendelsen af ​​de hormoner, som phosphorholdige forbindelser, der bærer hormoner fra ydersider af cellemembranen ind i cellerne.

Ved lavt indtag af fosfor kan have problemer med bugspytkirtlen. Selv bløde knogler, tandproblemer, hæmmet vækst og vægttab kan være et problem, og forværringen af ​​hjernen og nervøse kapacitet og generel svaghed.

800 mg er den anbefalede daglige dosis. Gravide og ammende kvinder bør tage i 1000-1400 milligram om dagen.

I overdosis trækker blod syrebalancen til sur, hvilket resulterer i store mængder af calcium udvaskede fra knoglerne og udført med urinen, calciummangel, der resulterer. Andre symptomer er alvorlige stigning i blodets fedt og ledsagende kredsløbsproblemer. Folk med hang til kød, er ofte selv 3-4 gange mere fosfor end nødvendigt.

Jern

Jern findes primært jern i de røde blodlegemer, og små mængder opløses i blodplasmaet og kropsvæsker, og som udgør en komponent i en lang række enzymer. Cirka 20 procent afsættes i lever, milt og knoglemarv, hvorfra det kan anvendes efter behov. Jern forekommer naturligt i indmad (især lever), æg, melasse, fisk, fjerkræ, bladgrøntsager, hele korn, svesker, rosiner, ølgær, rødbeder, hvedekim, sesam og solsikkefrø, bananer, ferskner og abrikoser.
Jern vigtigste opgave er at transportere ilt fra lungerne til alle celler, og carbondioxid, den modsatte vej.

Jernmangel forekommer oftest ved utilstrækkelig forsyning gennem kosten, men måske den mest almindelige årsag er vanskeligheden ved at optage jern. Jern tab kan forårsage anæmi, kræft, leverproblemer, kronisk gigt i leddene og modtagelighed for infektioner. Den anbefalede daglige indtag for mænd er 12 mg og for kvinder 18 mg.

Overdosering kan medføre aflejringer af jern i vævene, især lever, milt, bugspytkirtel, hjerte og led.

Iod

Ca. 2/3 af kroppen jod i skjoldbruskkirtlen, resten af ​​blodet og fordelt i alle cellerne. Iod forekommer naturligt i tang, tang, havsalt, saltvandsfisk (især torsk), torskeleverolie, skaldyr, spinat, meloner, asparges, artiskokker og hvidløg.

Thyreoideahormon thyroxin er dannet, som er en forbindelse med iod til proteinet thyroglobulin. Thyroxin regulerer hastigheden af ​​metaboliske processer i alle organer og celler. Hormonet er også af stor betydning, da caroten omdannes til aktivt vitamin. Den kontrollerer også tilstanden af ​​huden, fremmer vækst og påvirker kroppens fysiske og mentale aktivitet.

Den anbefalede daglige dosis er 0,15. Jod mangel forårsager en forstørret skjoldbruskkirtel, struma. Jodmangel hos børn kan forårsage kretinisme med hæmmet vækst og mental udvikling. Anda mangelsymptomer omfatte anæmi, lavt blodtryk, træthed, mentale apati og modtagelighed for infektioner.

Calcium

Calcium Det meste af kalksten lag er i knogler og tænder. En lille del opløses i kropsvæsker eller bundet til proteiner. D og især C-vitamin letter optagelsen af calcium. Imidlertid inhiberede absorptionen af fødevarer, der indeholder phytinsyre som hvedeklid og korn, og fødevarer indeholdende oxalsyre, såsom spinat, rabarber, og tomat. Phytin kan elimineres ved lange bage brød og ved at tilføje klid og korn gennemblødt 8 -10 timer, før den bruges.
Særligt gode kilder til calcium er sesamfrø og solsikkefrø. Der er også naturligt til stede i mælk, ost og andre mejeriprodukter, korn og grøntsager.

Calcium er involveret i blodets evne til at størkne, det regulerer muskuløs arbejde, og fører impulser i nervesystemet.

Når kalkmangel bliver knoglerne bløde og porøse, kan de få tandskader, muskelkramper, blå fingre og tæer. Anfald kan forekomme i tarmen med forstoppelse og katar som resultat. Ofte kan man se den tilsyneladende mentale tilstand af nervøsitet, søvnløshed, depression og nedsat smerte tolerance. Nedsat produktion af mavesyre og menstruationssmerter.

Behovet for calcium stiger med alderen, men den anbefalede daglige dosis er 800 mg. I anden halvdel af graviditeten og under amning er anbefalingen af ​​1200-1500 mg.

For længerevarende overdosis risiko for stendannelse i nyrer. Det kan imidlertid imødegås med magnesium og vitamin B6.

Kalium

Tilgængelige i alle kropsvæsker, men mest koncentrerede i cellerne. Grøntsager og frugt. Bananer og kartofler er særligt gode kilder til kalium.
Kalium aktiverer talrige enzymer og er afgørende for nerve evne til at reagere og forårsage impulser. Det regulerer hjerterytmen og har indflydelse på hormonbalancen. Det er involveret i metabolismen af fedtstoffer, kulhydrater og proteiner. Det er nødvendigt for nyrefunktion og opretholde syre balance. Sammen med natrium – som er hovedsageligt i vævsvæske uden for cellerne – den opretholder den vitale flydende elektrolyt.

Kalium mangel kan forårsage livstruende tilstand, at det samlede tab af appetit, muskelkramper og hjertestop. I lyset mangel, forstyrrelser i hjerterytmen forekomme, herunder ødem, kronisk forstoppelse, hypoglykæmi, hormonelle forstyrrelser, nyreproblemer og højt blodtryk.

Andre mangel konsekvenser er diabetes, betændte bugspytkirtel, stress, allergi og kræft. Kaffe, alkohol og sukker årsag kaliummangel. Dette gælder i endnu højere grad en bred vifte af medicinske præparater, især diuretika, digitalis og kortison præparater.

Daglige anbefalede dosis er ca. 2000 mg. Doser på 7000-8000 mg dagligt er giftigt og kan forårsage muskelkramper og hjertestop.

Kobber

Den største del af kroppen lag kobber er bundet i enzymer. høje koncentrationer af kobber i leveren, binyrerne, nyrerne og hjernen. Kobber findes naturligt i fisk, lever, majs, ærter, bønner, muslinger, nødder, fuldkorn, solsikkefrø og sesamfrø, abrikoser, figner og svesker.
Kobber fungerer som en katalysator i cellen respiration, dannelsen af hæmoglobin og pigmenter i huden og håret. Kobber deltager også i dannelsen af bindevæv fibre og iod, omsætning af C-vitamin og adrenalin.

Ved mangel, at modstand understrege dråbe, og du kan få forskellige infektioner og forgiftninger, kredsløbsproblemer, hud og luftvejsproblemer, kræft og blodmangel.

Den anbefalede dosis er 2 mg per dag. I større doser, kobber er giftigt, og kan muligvis forårsage skader på hjertet og psykiske lidelser.

Chrom

Chrom er en del af et stof, der regulerer kroppens tolerance over sukker. Chrom lagres i leveren i form af dette stof. I ionform tilgængelig i alle cellekerner og cellen udendørsbrug. Chrom forekommer naturligt i ølgær, melasse, hvedekim, rørsukker, sort peber, lever, ost, og hele kerner.
Når man indtager sukker øger blod chromkoncentration parallelt med den mængde insulin, og det er chrom, som derefter aktiverer insulin. Selvom den oftalmiske linse tilstand er afhængig af chrom. Under graviditet, krom er nødvendig for normal føtal vækst. Det forhindrer åreforkalkning, og bidrager til at øge organismens tolerance over for alkohol.

Chrom-mangel er formentlig en medvirkende faktor i diabetes og hypoglykæmi. Andre mulige konsekvenser af en mangel hedder grå stær, hjertesygdomme, åreforkalkning og lidelser i fosterudviklingen.

Ingen daglige anbefalede dosis er ikke holdet, men er formentlig omkring 0,1-0,2 mg.

Chrom er stort set ikke-toksisk, men i store overdoser kan forårsage lever og nyreskader, kræft og allergier.

Magnesium

Omkring halvdelen af ​​kroppens magnesium i knoglevæv, resten i cellerne, med høje koncentrationer i neuronale væv, muskler, kirtler og leveren. Magnesium findes naturligt i hele kerner, mælk, nødder, mandler, grøntsager, fisk, ris, sesamfrø, solsikkefrø, æbler, appelsiner, ferskner og figner.

Magnesium er en del af de enzymer, der styrer produktionen og forbruget af energi. Magnesium er vigtigt for normal funktion af leveren, bugspytkirtlen, nervesystem og muskler. Det stimulerer immunsystemet, hormonsystemet og fordøjelse.

Mangel på magnesium resulterer i kramper, nogle gange endda kramper, lysfølsomhed og lydeffekter, spænding, irritabilitet, søvnløshed, depression og tremor. Det er almindelige lidelser af cirkulationen af ​​højt blodtryk, atherosklerose og hjertesygdom. Skønt sygdomme i lever, bugspytkirtel og nyrer.

Anbefalede daglige dosis er 300-350 mg, alkoholikere, diabetikere og cancerpatienter med behov for yderligere tillæg.

Overskud kan forekomme ved visse nyresygdomme når urinudskillelsen er stærkt reduceret. Massiv overdosering kan medføre magnesium koma, som normalt kan vendes ved tilskud af calcium.

Mangan

Den højeste koncentration af mangan, har vi bugspytkirtlen, knogler, tænder, lever, nyre og skjoldbruskkirtel. Mangan forekommer naturligt i artiskokker, fuldkorn, ris, hvedekim, nødder, tang, ølgær, persille, grønne bønner, selleri og salat. Jordbær, bananer, ananas, blåbær og kirsebær.
Mangan er involveret i cellulær respiration proces og er en del af de enzymer, der hjælper i metabolismen af protein, fedt og kulhydrater. Sammen med krom, det har en regulerende effekt på blodsukkeret. Mangan er et vigtigt mineral for nervesystemet. Spyt indeholder en mangan forbindelse, der beskytter tænderne mod forfald. Det er også involveret i dannelsen af thyreoideahormon thyroxin.

Mangan mangel kan forårsage meget alvorlige neuro-muskulære sygdomme, myasthenia gravis. Andre tegn på mangel omfatter lidelser i vækst, testis vævsdestruktion, sterilitet (begge køn), impotens, diabetes, hypoglykæmi og hyperthyroidisme, bone and tarmskade og lever.

Mangan er stort set ikke-giftige. Den anbefalede daglige dosis er 3,8 mg. I massive overdoser kan forekomme muskel svækkelse og spastisk lammelse i benene.

Molybdæn

Molybdæn er til stede i meget små mængder i alle celler. De højeste koncentrationer findes i lever, milt og nyrer. Molybdæn findes naturligt i fuldkorn, hvedekim, melasse, solsikkefrø, æg, bønner, linser og leveren.
Molybdæn bidrager dels til fluorid gemt i tandemaljen og dermed beskytter mod caries. Molybdæn forhindrer også kobber forgiftning.

Molybdæn mangel kan forårsage dental og nyreskader. Mangel kan også forårsage impotens, især hos ældre mænd.

Molybdæn er stort set ikke-toksisk, men i overdosis skubbe det ud af kobber, der forårsager pigmenterne ødelagt. Den anbefalede daglige dosis er 0,2 mg.

Natrium

Omkring en tredjedel af kroppens samlede natrium backup er gemt i knoglerne. Resten opløses i blodet og vævsvæske. Natrium er det fælles havsalt, normalt dækket behovet helt gennem kosten uden ekstra forsyning.
Sammen med chlor og natrium kalium opretholder fluidtryk og den vigtige elektrolyt. Det fremmer fjernelse af kuldioxid og har et alkaliserende virkning på syre-base balance. Det har en afslappende virkning på muskler og fremmer udskillelsen af mavesyre.

Mangel på natrium er usædvanligt, men ved meget høj varme, ved svedning miste så meget salt, der fører til hedeslag. I mindre drastiske tilfælde kan der være reduceret blodtryk, træthed, kramper, kvalme, svimmelhed og opkastning. Langt oftere opstår overdoser. Den anbefalede daglige dosis er 1000-2000 mg.

Selen

Selen findes i alle celler med høje koncentrationer af kønskirtler og sædceller. Selen findes i ølgær, tang, hvidløg, æg, svampe, brune ris og fuldkorn.
Selen, ligesom vitamin E, en antioxidant, men det er omkring 1.000 gange mere aktiv end vitamin. Det forhindrer effektivt uønskede fermenteringsprocesser og er derfor vigtig for cellerne af ilttilførslen.

Det katalyserer cellulære respirationsprocesser, stimulerer immunsystemet, lever og afgiftende processer. Det beskytter celler mod giftige stoffer såsom kviksølv og cadmium. Lever, hjerte og kredsløbssygdomme, herunder åreforkalkning og forhøjet blodtryk, er ingen konsekvenser for fiasko. Sterilitet, impotens og alderdom problemer. Muskel og ledproblemer så godt. Grå stær, hudforstyrrelser og kræft i nyre, blære, mave, tarme, lunger, hud, bugspytkirtel, lever og hals.

Den anbefalede dosis er 0,09 mg per dag.

Større mængder af selen er meget giftigt og kan forårsage lammelse, eksem, træthed, hårtab, nedkastning af neglene og tænder, lever og knogleskader.

Zink

Zink er til stede i alle celler, men er særlig koncentreret i øjne, hud, hår, negle, hjerne, hypofyse, binyre, kønsorganer, skjoldbruskkirtel, lever og nyrer. Zink findes naturligt i østers, sild, muslinger, lever, lam, æg, oksekød, mælk, hvedekim, fuldkorn, hvedeklid, ølgær, nødder, ris, ærter, gulerødder, roer, solsikkefrø og frø fra græskar.
Næsten alle metaboliske processer er afhængige af zink. Det samme gælder hormonproduktionen i hypofyse, skjoldbruskkirtel, kønsdele og bugspytkirtel. Zink er involveret i syntesen af nukleinsyre (DNA og RNA) og proteiner. Zink fremmer negle og hår vækst, knogledannelse og heling af sår.

Hud tilstande såsom eksem, psoriasis, akne, uren hud, langsom heling af sår, skæl, hårtab, hvide pletter på neglene og sår på skinnebenene er nogle stater i zinkmangel. Mentale tilstande som apati, irritabilitet, depression, aggression og dårlig indlæringsevne kan også forekomme. Der er også en risiko for hormonelle forstyrrelser som diabetes, sterilitet, impotens, nedsat produktion af mælk i ammende kvinder, misdannelser af fosteret, forstyrrelser af udvikling og vækst, prostata problemer og menstruations problemer. Endvidere nedsat smag og lugt evne, vægttab, træthed og øget modtagelighed for infektioner. Den anbefalede daglige dosis er 15 mg.

Zink er toksisk ved doser over 150 mg per dag, og kan i sådanne tilfælde være kræftfremkaldende.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *