Fordoblet mine testosteronniveau naturligt

Endelig nåede vi den sidste post af testosteron Week og baseret på kommentarer fra alle jer, det er det indlæg, du mest frem til. I dag vil jeg fortælle dig, hvad jeg gjorde under min 90-dages eksperiment for at fordoble min total og fri testosteron.

T

Jeg er bange for jeg ikke har en super cool “hemmeligheder” til at dele, og der er ingen nemme genveje til at øge din T. Hvis du havde forventet nogle magiske mikstur eller supplement eller mærkelig krop hak med det samme og selvfølgelig vil øge dine T-niveauer, hvad der følger er bundet til at mislykkes. På trods af hvad nogle virksomheder eller websteder kan fortælle dig, er der ingen enkelt ting, der vil øge din testosteron  naturligt  på lang sigt.

T

Den unsexy sandhed er at øge T naturligt simpelthen et spørgsmål om at gøre nogle langsigtede ændringer i din kost og livsstil. Som du kan se, hvad jeg gjorde for at øge T er i høj grad et spørgsmål om at spise bedre, udøver klogere og få mere søvn. Det er temmelig meget det. Men som med de fleste ting i livet, djævelen er i detaljerne, så jeg vil dele med dig præcis, hvad jeg gjorde, og give forskning, der forklarer, hvorfor de ting, som jeg var med til at hæve min testosteron.

Den gode nyhed her er, at mens de ting, jeg anbefaler nedenfor vil øge din T er deres effekt er næppe begrænset til testosteron. De vil i høj grad forbedre din sundhed og velvære på samme tid.

Klar til at komme i gang?

Obligatorisk Disclaimer 

Selv om jeg har en temmelig maskulin overskæg, jeg er ikke en læge eller en medicinsk ekspert. Jeg er en fyr med en juridisk embedseksamen, brugte han aldrig at blogs om maskulinitet. Hvad jeg vil dele bør ikke tages som en erstatning for kvalificeret medicinske eksperter. Det er simpelthen min erfaring og synspunkter om emnet. Før der foretages ændringer i livsstil eller kost, så tal med din læge eller sundhedspleje udbyder. Være smart.

Min 90-dages Testosteronbrist Experiment

Lad os lave en hurtig gennemgang af hvad jeg delte i indledningen til denne serie. I august sidste år var en hård måned for mig, primært på grund af en stor og krævende projekter, som vi var i midten af ​​dette websted. Jeg blev stresset og min sovende, sund kost og motion regime hvert trin. I slutningen af ​​måneden fik jeg mine testosteronniveau testet og fundet at min samlede T var 383 ng / dl og min gratis T var 7,2 pg / ml – om gennemsnittet for en 85-100-årig mand.

Jeg begyndte derefter en 90-dages eksperiment for at se, hvordan kost og livsstilsændringer kan øge dette antal.

Grunden til at jeg begyndte at eksperimentere på dette punkt er, at jeg kender en masse fyre, der bor i midten august sidste livsstil hele tiden, og jeg ønskede at se, hvad der ville ske med en “gennemsnitlig” fyr, der vendte tingene. Mens der ikke var nogen “normale” gang i mit liv, der ville have været bedre for mig at starte testosteronmanglen eksperiment . Min stress-niveau og kost varierer i løbet af året alligevel, så når som helst, ville være faktorer i min nuværende livsstil har påvirket resultaterne. Jeg ønskede at starte på “ground zero”.

90 dage senere

Efter 90 dage havde jeg min testosteron test. Min samlede T var gået op til 778 ng / dl og min gratis T var steget til 14,4 pg / ml. Jeg havde fordoblet min testosteron.

Jeg ved, at eksperimentet ikke bare give mig tilbage til min før august niveauer på grund af det faktum, at når jeg fik at vide, at den oprindelige test jeg tog nogle gange overvurderer dine T niveauer, tog jeg en mere præcis test omkring fire måneder efter begyndelsen af ​​eksperimentet ( jeg har fortsat livsstilsændringer foretaget i løbet af forsøget) og min totale T var gået op igen til 826,9 ng / dl.

Hvis du er sund, hvilket gør de ændringer, jeg liste nedenfor vil formentlig fordoble din T-niveauer. Men hvis du begynder på ground zero, så skal du se ganske dramatiske resultater.

Okay, med at alt ud af den måde, lad os tale om præcis, hvad jeg gjorde for at fordoble mine T-niveauer i 90 dage.

Hvordan kan man øge testosteron naturligt

  1. Spis en velafbalanceret kost. Sæt fokus på fødevarer med et højt indhold af mættet fedt som smør, kokosolie, æg.
  2. Supplere med vitamin D3, fiskeolie, valleprotein og magnesium.
  3. Træning. Med en vægt på styrketræning og HIIT cardio.
  4. Må ikke overtræner! 
  5. Mere og bedre søvn.
  6. Administrer stress.
  7. Undgå xenoestrogens og andre T-Sænkning kemikalier.
  8. Har mere sex.
  9. Tag kolde bade (måske).

Kost

Vores kost spiller en stor rolle i vores produktion af testosteron. Vores kirtler brug visse mineraler – såsom zink og magnesium – at få testosteron produktionen i gang og vores Leydig-celler har brug for kolesterol at gøre testosteron. Visse fødevarer – som broccoli, blomkål og kål – kan bidrage til at øge T-niveauer ved at fjerne østrogener i vores kroppe, der sænker vores T.

Den største ændring jeg lavede min kost var at øge min fedt og kolesterol. Der er en grund til, at old school stærke mænd ville drikke rå æg – undersøgelser har antydet, at højere fedt og kolesterol forbrug resulterer i forhøjede niveauer af total T ; mænd, der spiser fedtfattig kost typisk har reduceret testosteronniveau . Der lægges vægt på at øge fedt og kolesterol forbrug betød, at jeg var nødt til at spise som Ron Swanson i tre måneder – bacon og æg og bøf var temmelig det korte af min kost.

Men du kan spørge, “Er der kolesterol dårligt for dig? Ikke at forårsage hjertesygdomme? ”

Det er kompliceret.

Jeg har ikke nok tid eller plads til at dække alle detaljerne i kolesterol i dette, men generelt, forskning viser, at populære overbevisninger om kolesterol er ikke helt nøjagtige og offentligheden bør ikke være så bange for dette molekyle, som det er.

Hvis du er interesseret i at lære mere om de myter og fordelene ved kolesterol, jeg varmt anbefale at læse disse dybe, velskrevne og veldokumenterede artikler om Mark Daily Apple:

  • The Definitive Guide til Kolesterol
  • The Straight Dope på cholesterol Del 1
  • The Straight Dope på cholesterol Del 2

For de interesserede, i slutningen af ​​dette afsnit, jeg deler min kolesterol og triglycerider efter mere end fire måneder ved at spise store mængder af bacon, æg, kød og nødder.

Nu her er en oversigt over, hvad jeg spiste ved hvert måltid!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *